wtorek, 26 maja 2015

Kij w mrowisko - czyli Wielkie Plucie

Już pierwszego dnia po wyborach rozpoczęło się Wielkie Plucie na Prezydenta Elekta.
Od gdybań politycznych poczynając na argumentach rodem z piaskownicy kończąc.
To oczywiste, że pokonany czuje żal i niesmak, a jednak wybrał naród, i ten wybór powinien być uszanowany.
Tego samego oczekiwano po poprzednich wyborach.
Mnie jednak "śmieszy, tumani i przestrasza" wyciąganie na pierwsze strony gazet i dyskusje społeczne argumentów, jak z kabaretu:
A tak na poważnie zastanawiam się komu przeszkadza, że Prezydent jest osobą wierzącą?
Oczekuje się od społeczeństwa tolerancji dla różnych wyznań, przekonań i związków, od rządzących wręcz żąda się dodatkowych praw dla przeróżnych mniejszości, a te same osoby nie potrafią znieść tego, że ktoś ma własne ugruntowane przekonana i wiarę, i się ich trzyma.
Jak dla mnie taka osoba jest bezcenna, bo z góry wiadomo czym się w życiu kieruje, a po uzyskaniu zaszczytnego stanowiska nie staje się szmatą na wietrze, która zapiera się siebie i robi wszystko by było mu miło, wygodnie i słodko.
Kiedy byłam mała, pytałam mojego tatę: dlaczego komuniści zwalczają kościół, przecież kościół nie uczy niczego złego, a właściwie uczy prawie tego samego, czego oczekuje komunizm - wspólnoty, jedności, dzielenia się z innymi tym, co się posiada.
Odpowiedź była prosta: - bo to tylko kłamstwo. Na prawdę komuniści nie szanują ludzi, okradają ich i okłamują. Był to ogromny szok dla dziecka, jakim byłam. Tę krótką rozmowę zapamiętałam na zawsze.
Teraz zastanawiam się komu przeszkadza dziesięcioro przykazań, na których powinno opierać się działanie każdej osoby wierzącej? Przecież to tylko skrót prowadzący do uporządkowania wzajemnych relacji miedzy ludźmi, prawa własności i wzajemnego szacunku.
Nie mając już taty, mogę odpowiedzieć sobie sama: - przeszkadza tym, którzy nie szanują innych, nie szanują prawa własności i dopuszczają przeróżne rodzaje relacji międzyludzkich, nie zawsze oparte na szczerości i prawdzie.
To tylko takie osoby będą brały udział w Wielkim Pluciu.
Ale oni sami siebie nie szanują.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz