Teraz już raczej trudno o takie zdanie.
Coraz mniej osób również pamięta skąd ten cytat pochodzi.
Wieczory jeszcze długie, zimno trzyma nas w domu, oczy nie zawsze chcą czytać w sztucznym świetle, Wyciągamy więc filmy by je obejrzeć.
Przy okazji, jak stwierdził Pan Mąż, należałoby pokazać dzieciom trochę filmów wartościowych i takich, które nazywamy klasyką kina, bo wpłynęły albo na ludzką świadomość, albo pozostawiły niezatarte wrażenia i ciągle są cytowane w innych utworach.
Nasze wybory dotyczą filmów i poważnych i lekkich.
Chcemy zrobić Listę Filmów, Które Warto Obejrzeć (i pokazać dzieciom)
Znalazły się już na tej liście (bez porządkowania):
Przeminęło z wiatrem,
Obcy 8 pasażer Nostromo
Grees
Pożegnanie z Afryka
Bitwa o Anglię
Ptaki
Siedmiu wspaniałych
Panienka z okienka
Ojciec chrzestny
Brudny Harry
12 gniewnych ludzi
Tyle wpisaliśmy na szybciutko.
A teraz proszę o Wasze propozycje!
Pappillon
Trylogie Checinskiego
:"Potop"
"Piknik pod wiszącą skałą"
"Moulin Rouge"
"Człowiek z marmuru"
"Władca much"
"Tańczący z wilkami"
PS
Cytat pochodzi z programu "60 minut na godzinę".
Jak ja lubilam te 60 minut na godzine, sluchalam regularnie, jak swinia grzmotu. Teraz takich kultowych programow juz nie ma i pewnie nie bedzie. A te ich piosenki! miodzio!
OdpowiedzUsuńProponuje do listy:
Pappillon
Trylogie Checinskiego
Też mile wspominam 60 minut na godzinę." Momenty były? Masz!Paramount pictures przedstawia..."Ech, dawne, dobre czasy.
OdpowiedzUsuńA moje typy dobrych filmów to:"Potop", "Piknik pod wiszącą skałą", "Moulin Rouge", "Człowiek z marmuru", "Władca much", "Tańczący z wilkami" i wiele, wiele innych....
o! Moja Droga- nie ma tak- zapisałas sie pod postem o candy? zapisałaś! bedziesz brac udział w losowaniu...
OdpowiedzUsuńi bardzo mi sie podoba Twoje podejscie do sprawy odpowiedzi z ministerstwa ;-))
"The Pillow Book" Greenaway'a
OdpowiedzUsuń"Skrzypek na dachu" i "Jesus Christ Superstar" Jewisona
"Miłość i śmierć w Wenecji" Softley'a
"Matrix" Wachowskich
"Terminator 2: Dzień sądu"
"Ciemny kryształ" i "Labirynt" Hensona
"Słodki listopad" O'Connora
"Niebiańskie istoty" Jacksona
"Gang mamy Grissom" Aldricha
"Rudobrody" i "Siedmiu samurajów" Kurosawy
"Taksówkarz" Scorsese
"Brazil" i "Las Vegas Parano" Gilliama
"Żywot Briana" Jonesa
"Monty Python i św. Graal" Jonesa i Gilliama
"Mechaniczna pomarańcza" i "2001: Odyseja kosmiczna" Kubricka
"Magia uczuć" Singha
"Prestiż" Nolana
"Mikrokosmos" Nuridsany'ego i Perennou
"Ghost dog: Droga samuraja" Jarmuscha
"Lisice" Lyne'a
"Dzieci gorszego Boga" Haines
"Czarowny kwiecień" Newella
"Młodość stulatka" i "Drakula" Coppoli
"Ghost in the Shell" Oshii
"Closet Land" Bharadwaja
"Goonies" Donnera
"Vabank", "Vabank II", "Seksmisja" i "Kingsajz" Machulskiego
"Pi" i "Requiem dla snu" Aronofsky’ego
"Milczenie owiec" Demme'a
"Czasem słońce, czasem deszcz" Johara
"Amadeusz" i "Hair" Formana
"Excalibur" Boormana
"Rozmowy kontrolowane" Chęcińskiego
"Sekretarka" Shainberga
"Eksperyment" Hirschbiegela
"Fanatyk" Beana
"Edward Nożycoręki", "Sok z żuka", "Batman", "Powrót Batmana" i "Sweeney Todd" Burtona
"Łowca androidów", "Hannibal" i "Obcy – 8. pasażer Nostromo" Scotta
"American Beauty" Mendesa
"Podziemny krąg" Finchera
"Mała dziewczynka, która mieszka na końcu drogi" Gessnera
"Deszczowa piosenka" Donena i Kelly’ego
"Odległy ląd" Hyamsa
"Miś", "Nie ma róży bez ognia" i "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz" Barei
"Nic śmiesznego", "Dzień świra" i "Wszyscy jesteśmy Chrystusami" Koterskiego
"Towarzystwo wilków" Jordana
"Święci z Bostonu" Duffy’ego
"Gwiezdny pył" Vaughna
"Człowiek, który chciał być królem" Hustona
"Wielki błękit" i "Nikita" Bessona
"Willow" Howarda
serial "Robin z Sherwood"
cykl z Indianą Jonesem – może poza ostatnim filmem
cykl "Powrót do przyszłości"